Sunday, December 31, 2006

IT-VEJLEDNING på Keramik + Glas i 2006

IT-VEJLEDNING på Keramik + Glas i 2006:

I forbindelse med projektet "Formforståelse og Formsprog" har jeg i min vejledning fokuseret på de samme fem undertemaer, men med en vinkling mod IT, 3D + "Rapid Prototyping".

Vi begyndte IT-forløbet i Uge 39 med en formiddag med Word, Photoshop og InDesign, hvor alle arbejdede med tekster og billede-materiale fra de første tre uger af Anne og Bente's forløb.

De studerende havde inden vi mødtes taget digitalbilleder af udvalgte af deres objekter fra Uge 36+37+38. "Indre og Ydre" + "Grafik og Farve" + "Funktion, signal og udtryk".

Tirsdag den 19.09 Kl. 9-12 kunne jeg i G.102 hjælpe med at hente billederne ind i deres mapper på skolens netværk, samt gennemgå/repetere de mest basale fritlægnings-teknikker og forskellen på de mange filformater i Photoshop.

Efter frokost samt onsdag og torsdag forventedes de studerende at arbejde selvstændigt med layout og tekst i Word og/eller InDesign - alt afhængig af deres ambitioner.

Jeg forsøgte endnu engang at give alle et skub i den rigtige retning :-)

Fredag den 22.09 Kl.9-12 mødtes vi i B.210, hvor jeg ville give alle en lille opgave, der skulle løses i SolidWorks. Efter frokost ville jeg så gennemgå deres foreløbige "skriftlige redegørelse og refleksion" på storskærmen i B.210, og der kunne løbende gives mulighed for at komme med kommentarer til hinanden.

Dagen kunne så afsluttes med af "dekonstruere"undervisningsmaterialet fra formiddagen.

Tirsdag den 26.09 Kl.9-15 arbejdede vi hele dagen i B.210 med programmet Rhinoceros, hvis styrke ligger i arbejdet med dobbeltkrumme NURBS-overflader og de mere vindskæve former.

Onsdag den 27.09 Kl.13-16 Arbejder jeg på en lille overraskelse efter Camilla's forelæsning.

Fredag den 29.09 Tager hele afdelingen til Sverige i bus, - og det kan da være jeg tager med !

Tirsdag den 03.10 og Fredag den 06.10: Som afslutning på hele forløbet tænker jeg, vi skal høre en forelæsning af Ture Wester om "Telte, Membraner og Net" eller "Bjælker, ribber og knogler". Eventuelt vil det også være muligt at integrere en workshop om de samme emner, med IT-redskaberne og med inspiration fra naturens mange gentagelser og skalaspring fra det atomare til det astronomiske. Under alle omstændigheder kommer vi i år til også at berøre emner som: Geometrisk- og Polygonal-modellering. Metaballs og Subdivisional Modeling.

Vi ses, jeg glæder mig.
Tim

Tilmeld dig et seminar om 3D Scanning på: http://www.teamworks.dk/index.php?id=277
Seminaret afholdes hos TEAMWORKS-Vesterbrogade 148 L-1620 København-Tlf 33252080. Det tager ca. tre timer (Kl. 13-16) og der er pt. ledige pladser torsdag den 05.okt og 12.okt. Eventuelt kan du lave en individuel aftale med Torben Morsing om at få scannet dit eget emne?

Links til de lidt mere tekniske specifikationer:
https://www.nextengine.com/indexSecure.htm

No comments: